سلامت و تندرستی

عرق سوز شدن از عوارض شایع در ورزش کوهنوردی در تابستان

عرق سوز شدن در کوهنوردی تابستان

عرق سوز شدن از عوارض انجام فعالیتهای ورزشی در فصل تابستان می باشد. ورزش کوهنوردی در این روزها و در شرایط هوای گرم تابستان می تواند با عارضه عرق سوز شدن قسمت های خاص بدن از جمله بین پاها و زیر بغل همراه باشد.

عرق‌سوز را می‌توان با روش‌های زیر درمان کرد: ناحیه مورد نظر را خنک کنید. یک دستمال خنک و خیس روی عرق‌سوزها بگذارید یا حداقل برای ۲۰ دقیقه آن را زیر دوش آب سرد نگه دارید.

لباسهای گشاد در حین ورزش کوهنوردی بپوشید. لباس‌های تنگ و محدود کننده را استفاده نکنید. شلوارها و بلوزهای تنگ، پارچه‌های سنگینی مثل لیکرا را باید با پارچه‌های سبک و گشاد جایگزین کنید.

از فرصت های مناسب جهت خنک کردن و استحمام با آب خنک در حین اجرای برنامه ی کوهنوردی استفاده کنید. بعد از دوش گرفتن یا استفاده از دستمال خنک و خیس، بگذارید ناحیه عرق‌سوزشده خود به خود در هوای آزاد خشک شود و از کشیدن حوله روی آن خودداری کنید.

اگر ناحیه موردنظر خارش یا درد داشت، روی آن لوسیون کالامین یا کرم هیدروکورتیزون بزنید. اگر مشکل برطرف نشد، یا بدتر شد، از استفاده مجدد آن لوسیون و کرم اجتناب کنید.

تا زمان بهبودی کامل، از صابون‌ها، لوسیون‌ها یا هر ماده خشن بر روی ناحیه عرق‌سوزشده خودداری کنید.

برای جلوگیری از بروز عرق‌سوز در آینده، موقع فعالیت یا ورزش و کوهنوردی در هوای گرم، برای خنک و خشک نگه داشتن پوست از لباس‌های گشاد و سبک استفاده کنید. عرق‌سوز مشکل جدی نیست اما ناراحتی زیادی ایجاد می کند

Previous ArticleNext Article

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.